Dé man achter onze gruwelijke line-up

Dé man achter onze gruwelijke line-up


Wilco Temmink, dé man achter de altijd gruwelijk vette line-up van het Boerenrockfestival en programmeur voor boekingskantoor Buro voor Muziek. Achter de schermen zorgt hij ervoor dat de programmering van de optredens op rolletjes loopt. Ook alle randzaken omtrent de artiesten neemt hij voor ons van A tot Z uit handen. Een goede reden om Wilco achter de coulissen vandaan te trekken en in de spotlight te zetten!


Wilco leeft voor zijn werk. Of we nu ’s morgens een vraag hebben of laat in de avond, we kunnen áltijd bij hem terecht. Hij reageert vliegensvlug. En dat niet alleen. Hij documenteert alles ook nog eens tot in detail. Zo ook wanneer de samenwerking met het Boerenrockfestival startte. “Ik probeer altijd alles te bewaren. Even kijken… Ik heb kennisgemaakt met het Boerenrockfestival op twee november 2016. Toen kwam er een aanvraag voor een van de bands waar wij de boekingen voor doen. Ik moet even kijken of het waar is wat ik zeg. Ik kan zien wanneer ik de eerste boeking heb gemaakt.”


Samenwerking

Even is het stil. Wilco checkt de boekingen. Enthousiast vertelt hij: “In 2017 heb ik aan de hand van het eerste contact in 2016 de eerste vier bands geboekt. Het jaar daarop een derde tot de helft. Van beide kanten beviel de samenwerking zo goed dat ze daarna zeiden: ‘Wilco gaat gewoon de hele programmering voor ons doen’. Alle artiesten, alle dj’s, alle bands worden geregeld via Buro voor Muziek.


Megaklus

De booker zit niet alleen achter zijn bureau om artiesten, dj’s en bands vast te leggen. In tegendeel zelfs. “Ik ben elk weekend onderweg. Nu is het Boerenrockfestival een megaklus waar ik bijna alle dagen ben. Bij alle klanten ga ik in het weekend altijd even langs. Even kijken hoe het gaat. De sfeer proeven en even kletsen met mijn opdrachtgever. Vaak worden er dan alweer afspraken gemaakt. Wanneer gaan we elkaar bellen voor volgend jaar? Het zijn grotendeels boekingen van klanten die bij toeval of door mond-tot-mondreclame bij ons zijn gekomen en daarna al heel snel zoiets hebben van: ‘goh, wil je ons volgend jaar weer helpen en de programmering doen?’.” 


Twenty for seven
“Wij staan zeven dagen in de week aan. Niet alleen van negen tot vijf tijdens kantooruren. Ook ‘s avonds en in het weekend. Daarmee maken wij het verschil,” legt Wilco uit. Dat kunnen we, als Boerenrockfestival, ook zeker beamen. Een festival organiseren doe je niet alleen tussen negen en vijf maar 24/7.


Om een groot en gruwelijk vet festival te kunnen realiseren, heb je goede samenwerkingspartners nodig, mensen waarop je kunt bouwen. “We hebben dezelfde mentaliteit als de organisatie van het Boerenrockfestival: no nonsens en schouders eronder. Dat is ook waarom het festival goed bij ons past. Uiteindelijk moeten we het samen doen. Ik bedoel als Roelof mij ‘s avonds om elf uur belt en hij wil nog iets weten over een artiest, dan weet hij dat hij mij kan bellen. En als een artiest van ons een kabeltje is vergeten, komt Mark (Mark verzorgt alle techniek voor het Boerenrockfestival) erbij: ‘o, wacht maar’. Geen gezeik, het wordt gewoon opgelost. Iedereen helpt elkaar. En voor niemand is iets te veel,” aldus Wilco.

Nieuwsmedia die persvragen hebben of accreditatie willen aanvragen, kunnen dit doen via het contactformulier.